Hard work

Har fått kommentarer både här och på facebook att jag gör alldeles för många "hästuppdateringar". Jaha, det var ju tråkigt att någon tycker det, meeeeen hästarna är ju en del av mitt liv så jag struntar helt i det. Punkt. Idag är det söndag, och jag är LEDIG. Nästan iallafall, det är årsmöte på ridklubben kl 13, så några timmar i eftermiddag försvinner. Men annars, LEDIG. Jag jobbar rätt mycket nu så jag tycker faktiskt att jag förtjänar en dag när jag kan göra vad tusan jag vill. Nu är min praktik slut, vilket arbetsmässigt gör att trycket lättar lite. Tisdagar och fredagar har jag nämligen först jobbat på skolan två timmar för att sen åka till Sunne och jobba 7 timmar i butiken, vilket med restid gör att jag är borta 12 timmar. Nu ska jag "bara" jobba de dagar jag inte är på universitetet, vilket gör att jag jobbar 3-4 dagar i veckan och är på universitetet resterande. Söndagar kommer vara sååå välkomna när jag jobbar 6 dagar i veckan. Så till hästarna... För tillfället har jag tre stycken här hemma, men nästa helg kommer en familj och hämtar Dane, fjordingen. Kvar blir då Mino, min shettis (hämtad 14 februari) och Sockan såklart. Sockan, som jag aldrig blir riktigt klok på. Han är verkligen ingen lätt häst att ha och göra med, alltid är det nånting. Men jag tror att jag kommer lära mig massor av honom, och förhoppningsvis kommer vi till rätta med allt någongång. Min plan just nu är att få igång honom ordentligt i sommar så att han kan bygga ordentligt med muskler, och även prova ut en ny sadel åt honom så att jag är alldeles säker på att jag gjort allt för att det ska lyckas. Min dröm är att han sommaren 2013 ska vara fullt igång och vi kan starta en LC:1 i dressyr med okej resultat. Antagligen är målen för högt satta, men man måste ha något att sikta på, eller hur? Mitt problem tidigare tror jag har varit att jag satt upp skyhöga mål (för oss) alldeles för tidigt, vilket gjort att jag pressat honom till något han inte är redo för. Jag har insett nu att det är så himla mycket mer jobb än jag trodde från början! Han är ju inriden när jag köpte honom? Javisst, insutten och han hade sprungit i alla gångarter med ryttare på ryggen. Mer än så var det inte.. Jag skrattade åt dem som sa att det tar minst 2 år att muskla om en häst, men oj så rätt de hade. Och det stannar nog inte där. Sen tror jag att Sockan har rätt stora mentala spärrar också, vilket än mer försvårar vårt arbete. Men men, som sagt, något lär jag väl mig av det här också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0