Fina kvällar

Har nu haft förmånen att ha två bra kvällar av två möjliga! Middag i Kd i fredags med fina människor, en fin kväll. Trevlig kväll igår med roliga människor och en flaska alldeles för gott vin delat med bara mig själv. Ibland har man tur! Söndagens ordspråk från min sida lyder: "Med tillräckligt mycket tändvätska brinner tamejtusan allt!" Är det 15 grader när man kliver ur sängen, då får man elda det som eldas kan, vilket ju efter mitt konstaterande är allt. Ser nu med glädje fram emot en lugn söndag med genomgång av styrdokumenten inför morgondagens start på allvaret. Oj, vad jag kommer att sakna intellektuella diskussioner. Oj, vad jag kommer blir trött på bilkörande och trettonåringar. Ge mig mars, nu! But it'll come, right? Note to self: Färga inte håret med Schwartzkopffärg, för det blir inte rött utan nästan svart. Second note to self: Skaffa nylonsträngar till gitarren. Nervtrådarna i fingrarna på vänsterhanden är nu söndertrasade, och finmotoriken i högerhanden rejält avtrubbad. Oj, så synd det är om mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0