1 year done

Nuuu har jag äntligen klarat av första året på lärarutbildningen! (Nu är det ju nån månad sen, men ändå)
Jag är iallafall godkänd i 60hp! Till och med VG i alla kursen utom en;)
Och vilken är det jag inte fick vg i? Jo, estetkursen! Skämmes :P
Det känns iallafall väldigt skönt, ur två vinklar.
För det första ska det bli sjukt skönt att bli en riktig "klass" till hösten när historian börjar. Vi borde bli runt 30 st. Lite roligare att lära känna folk ordentligt!
För det andra ska det bli sååå skönt att slippa, ursäkta uttrycket, alla drägg! Jag skulle tippa att kanske 10% av de som går utbildningen skulle bli bra lärare, resten är sådana personer som jag aldrig skulle vilja skicka mina barn till! Men skolväsendet får vad de ber om; tar de in folk som har 0,1 hp och 11,0 i gymnasiebetyg får de väl skylla sig själva... En antagningsintervju, kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0